Mijn Leiden

Kent u Mijn Leiden? Dat is een onderdeel van de internetsite van de gemeente, waar je als je via DigiD bent ingelogd je slag kunt slaan. In mijn schilderachtige, voor auto’s doodlopende straatje had onlangs een van de drie lantaarnpalen de geest gegeven. Of: in één keer deed-ie gewoon niets meer, zoals Joran van der Sloot het zou formuleren. En dus meldde ik dit defect via Mijn Leiden bij de mannen van Woonomgeving. Achter de site gaat een geavanceerd systeem schuil waarmee je de status van je melding op de voet kunt volgen. ‘Verzonden’ stond er gedurende anderhalve week. Dat wist ik al, want dát had ik zelf gedaan. De gemeente deed met mijn melding echter helemaal niets, en de lantaarnpaal was toen ik vorige week donderdag op vakantie ging nog altijd niet gerepareerd.

En dat terwijl de mannen van Woonomgeving het wél kunnen. Nadat er een paar jaar geleden voor de zoveelste keer een auto mijn schilderachtige, voor auto’s doodlopende straatje was ingereden, om met gevaar voor eigen leven, onze fietsen en de betonnen plantenbakken achteruit weer terug te slalommen, stuurde ik de gemeente een mailtje met de vraag of er misschien een verkeersbord kon worden geplaatst dat duidelijk zou maken dat mijn schilderachtige, voor auto’s doodlopende straatje een voor auto’s doodlopend straatje is. Toen ik dezelfde avond terugkwam van werk, wist ik niet wat ik zag: het bord stond er al!

In het verleden behaalde resultaten bieden echter geen garantie voor de toekomst: mijn buren en ik moeten het nog altijd met maar twee lantaarnpalen doen. Vrijdag keer ik terug van mijn vakantie, en, beste mannen van Woonomgeving die deze column lezen, ik zou het zeer op prijs stellen als de lantaarnpaal dan gerepareerd zou zijn. Het dossiernummer van mijn melding is WP195396. Bij voorbaat dank!

4 reacties

Opgeslagen onder Column

4 Reacties op “Mijn Leiden

  1. martijn

    Toen ik uw column vandaag las, dacht ik: Dit is echt iemand die de lantaarnpaal niet heeft kunnen vinden op leiden.nl. Als je via leiden.nl/gemeente klikt op producten en diensten en vervolgens op straatverlichting zie je dat Woonomgeving niet verantwoordelijk is voor straatverlichting maar dat je dit bij Dynamicon, onderdeel van Nuon moet melden. Als je straatverlichting intikt in de zoekfunctie vind je dit ook. Of gewoon het nationaal storingsnummer bellen 0800-9009. STRAATVERLICHTING en dus NIET LANTAARNPAAL. Bel NUON dus. De gemeente is hier al jaren niet meer verantwoordelijk voor.

  2. @Martijn:
    Boven het online schadeformulier staat:
    “U kunt dit formulier gebruiken voor het melden van klachten over de volgende onderwerpen: afval-inzameling, […] straatmeubilair […] en de woonomgeving.”
    Van Dale geeft als definitie van ‘straatmeubilair’:
    “meubel dat aan de openbare straat staat, zoals lantaarnpalen, banken en prullenbakken”
    Zelfs als ik mijn melding op het verkeerde adres zou hebben gedaan, zou je van een SERVICE-punt toch op z’n minst mogen verwachten dat ze deze melding doorsturen, of de afzender ervan laten weten dat deze bij een ander loket moet zijn?
    De lantaarnpaal is overigens nog altijd niet gerepareerd.

  3. @Martijn: Dank voor je reactie. Mailtje naar Nuon maandag gestuurd, en vrijdag is de lantaarn gefixt!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s